دوران قرنطینه را چگونه بگذرانیم؟

مدتی ست که کرونا ویروس جدید به مهم‌ترین تیتر خبری اکثر خبرگزاری‌ها تبدیل شده است. این ویروس که از خانواده بزرگ ویروس‌های کروناست تقریباً کل جهان را درگیر کرده است. تیم‌های بسیاری درگیر کشف دارو و واکسن کرونا هستند اما هنوز داروی قطعی برای بیماری کووید_19 کشف نشده است. اما تا کشف درمان قطعی بیماری کرونای جدید چگونه از سلامتی خود و نزدیکانمان محافظت کنیم؟ توصیه‌ی اصلی سازمان بهداشت جهانی و کارشناسان بهداشت برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا جدید دوری از اجتماع و ماندن در خانه است. با عدم ارتباط انسان‌ها با یکدیگر زنجیره‌ی انتقال ویروس مختل شده و از بین می‌رود، از طرفی با خلوت شدن شهرها امکان ازبین رفتن ویروس موجود در سطوح و هم‌چنین امکان ضدعفونی کردن صحیح معابر پدید می‌آیند. ماندن در خانه برای چند هفته تاثیر بسیاری در فروکش بیماری کووید_19 داشته روند بازگشت به روال عادی زندگی را سرعت می‌بخشد. اما ماندن در خانه برای مدت طولانی و عدم ارتباط با دوستان و آشنایان امر دشواری است. در ادامه این مقاله به روش‌هایی برای سرگرم‌ شدن در خانه، کاهش استرس و فشار روانی حاصل از تنهایی و بیماری و کارهایی که باید در این مدت انجام دهید را به اشتراک خواهیم گذاشت.

 

فیلم ببینید

اکثر سینماها در سطح شهرها تعطیل شده‌اند و امکان دیدن فیلم‌های جدید عملاً از بین رفته است. اما این تعطیلی زمان خوبی است برای فیلم‌هایی که قبلاً ندیدید. این فیلم‌ها را می‌توانید در برنامه‌های اشتراک گذاری فیلم‌ها دیده و یا دانلود کنید.

ورزش کنید

اشخاص بسیاری در اینترنت به آموزش ورزش‌هایی ساده که می‌‌توان در خانه انجام داد پرداخته‌اند. می‌توانید با استفاده از این ویدیو ها به تمرین بپردازید تا در این مدت هم تناسب اندام خود را حفظ کنید و هم روحیه بالایی داشته باشید. یوگاه به شدت برای تمرین توصیه می‌شود. یوگا نه تنها به عنوان یک فعالیت بدنی حساب می شود ، بلکه مطالعات نشان داده است که یوگا می تواند روحیه شما را بالا نگه داشته ، استرس و اضطراب را پایین آورده و عزت نفس شما را تقویت می کند.

 

 

 

موسیقی گوش دهید و یا بنوازید

در فیلم های مرتبط با انتشار ویروس افرادی را که در هنگام قرنطینه آواز می خوانند، مشاهده کرده اید، آواز خواندن نشان داده شده است که سلامت روان و احساس تعلق خاطر را بهبود می بخشد.

زیاد اهل موسیقی نیستید؟گوش دادن به موسیقی می تواند در مواجهه با یک تجربه ترسناک و استرس زا به افراد کمک کند.مطالعات بر روی بیماران سرطانی نشان می‌دهد که موسیقی باعث کاهش اضطراب و درد می شود، و هم‌زمان روحیه افراد را تقویت می کند.

مطالعه کنید

مطالعه علاوه بر پر کردن وقت شما، سطح آگاهی و سلامت روان شما را بالا نگه می‌دارد. مطالب جدیدی که راجع به ویروس کرونا منتشر می‌شوند و مطالب مورد علاقه ‌خود را لیست مطالعه روزانه خود قرار دهید. این فرصت بهترین زمان برای یادگیری مطالبی هست که می‌خواستید یاد بگیرید ولی فرصت آن‌ را نداشتید.

 

رنگ‌آمیزی

مطالعات نشان داده‌اند كه "رنگ آمیزی ساختاری از الگوی هندسی معقول و پیچیده" مانند الگوی تقارن ماندالا یا كتاب رنگ آمیزی، می تواند به حالت مراقبه ای منجر شود كه به كاهش اضطراب می انجامد.در نظر بگیرید که کتابهای رنگ آمیزی بزرگسالان خود را شکسته و یا الگوی خود را ترسیم کنید.

بازدید مجازی از موزه‌ها

موزه ها در سرتاسر جهان به مردم اجازه می دهند تا ضمن داشتن فاصله‌های اجتماعی از طریق تورهای مجازی، در فعالیت‌های هنری و تاریخی شرکت داشته باشند.

نظر خود را ارسال کنید